Ενδιαφέρον από 28 τεχνικές εταιρίες για το Δουναίικα-Πύργος

ποιοι ζητησαν και πήραν τεύχη δημοπράτησης

Μπορεί και η δεύτερη προσπάθεια να μην κατάφερε να καρποφορήσει , λόγω απεργίας,  όμως το ενδιαφέρον για τις εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος είναι τεράστια. Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες  για το έργο έχουν ζητήσει τα τεύχη δημοπράτησης συνολικά 28 εταιρίες, αριθμός μεγάλος για την εξασφάλιση μεγάλης συμμετοχής.

Για την εργολαβία Δουναίικα-Πύργος που είναι και η πρώτη από τις συνολικά 8 που θα υπάρξουν, εξέφρασαν ενδιαφέρον όλες οι εταιρείες 7ης τάξης στην Ελλάδα ενώ υπάρχουν και αρκετές εταιρίες 6ης τάξης οι οποίες «έχουν βάλει στο μάτι» το έργο. Έτσι από τις 29 ενδιαφερόμενες ξεχωρίζουν οι μεγάλες ΑΚΤΩΡ,ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ, ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ, J&P ΑΒΑΞ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Από τις υπόλοιπες εταιρίες έχουμε σημαντικές συμμετοχές ως αουτσάιντερ.

Μεταξύ άλλων τα τεύχη δημοπράτησης πήραν οι: DG INFRASTRUTTURE (Ιταλική που συμμετείχε πέρυσι στον μεγάλο σιδηροδρομικό διαγωνισμό Ψαθόπυργος-Ρίο), ΘΕΜΕΛΗ (κατασκευάζει την επέκταση του Τραμ για Πειραιά), ΤΕΚΑΛ (κατασκευάζει τον 3ο προβλήτα της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά), ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ (συμμετέχει σε αρκετά έργα και πρόσφατα πήρε το οδικό έργο Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά σε κοινοπραξία), ΚΟΥΡΤΙΔΗΣ, ΕΚΤΕΡ, ΕΛΤΕΡ, ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ, ΑΡΧΙΚΟΝ, ΕΡΕΤΒΟ, Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ κ.α.

Με δεδομένη τη μεγάλη συμμετοχή η τράπουλα είναι μοιρασμένη και αυτός που θα «βγάλει το καλύτερο φύλλο» θα πάρει και το πρώτο μεγάλο έργο που δημοπρατεί το Υπουργείο Υποδομών υπό τον Χρήστο Σπίρτζη.

Στελέχη της αγοράς, θεωρούν ότι είναι πολύ μεγάλη η πιθανότητα έκπληξης και το έργο να καταλήξει είτε σε κάποια εταιρεία που θα δώσει πολύ υψηλή έκπτωση είτε σε κάποια κοινοπραξία εταιρειών 6ης.

Το έργο έχει κόστος 67,2εκ.ευρώ, ποσό που προσελκύει όλες σχεδόν τις μεγάλες και μεσαίες τεχνικές της χώρας ενώ η κατασκευή του σύμφωνα με τους όρους δημοπράτησης θα διαρκέσει 42 μήνες. Η ολοκλήρωση του έργου δεν αναμένεται πριν το 2020.

Η σημερινή διαδικασία δεν διεξήχθει λόγω της απεργία που έχουν κηρύξει το ΤΕΕ και οι μηχανικοί του Δημοσίου πλέον αναμένεται τρίτη κατά σειρά ημερομηνία διεξαγωγής της δημοπράτησης.

Ο χορός των δημοπρατήσεων θα συνεχιστεί όλο το 2016 με τις υπόλοιπες δημοπρατήσεις με επόμενο τμήμα το Αμαλιάδα-Δουναίικα που θα δημοπρατηθεί στις 19 Απριλίου και τρίτη εργολαβία πιθανότατα το Λεχαινά-Αμαλιάδα που ακόμα δεν έχει βγει σε δημοπράτηση. Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος είναι η φυσική συνέχεια της Ολυμπίας Οδού και αποτελεί ένα από τα έργα σημαίες του Νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 καθώς χρηματοδοτείται από το Ε.Π ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. ypodomes.com

Διαβάστε επίσης