Ποιος είναι πίσω από τα ελληνικά σανδάλια με την μπλε σόλα που σαρώνουν στο εξωτερικό

από το Ντάλας στο Shoe Land της Πάτρας

Το μοντέλο Λήμνος, σοβαρό μέσα στην απλότητά του, είναι από ανοιχτόχρωμο δέρμα, σαν κοραλλένια αμμουδιά και τα λουριά του αγκαλιάζουν το πόδι, παίζοντας το ρόλο των στιλάτων ιμάντων του καλοκαιριού. Το μοντέλο Σαντορίνη, από μαύρο και επιβλητικό δέρμα, θυμίζει τα απογευματινά κοκτέιλ στις σκοτεινές, κοσμοπολίτικες και καυτές αμμουδιές της Περίσσας. Μία απόχρωση ανάμεσα σε πορφυρό και καφέ το δέρμα του μοντέλου Χίος, δημιουργεί ένα καλαίσθητο «Χ» στο κουντεπιέ: «Χ» όπως «χωρίς αυτά, πουθενά». Ο Αλέξης Μαντάς δίνει ονόματα ελληνικών νησιών στα χειροποίητα σανδάλια του, Kyma, και βάφει τις σόλες τους με το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου.

«Γεννήθηκα το 1985 στο Ντάλας, του Τέξας, των ΗΠΑ, το ίδιο και ο μεγαλύτερος μου αδελφός, Κωνσταντίνος, με τον οποίο συνεργαζόμαστε στο Kyma» ξεκινάει την αφήγηση της ενδιαφέρουσας ιστορία του, ο Αλέξης. «Έχω αποφοιτήσει από το τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών , καθώς και από το τμήμα σκηνοθεσίας κινηματογράφου από το New York College της Αθήνας. Οι σπουδές μου δεν θα έλεγα πως συνδέονται με την ίδρυση του brand τόσο, όσο το οικογενειακό υπόβαθρο που έπαιξε καθοριστικό ρόλο. Ο πατέρας μας είχε μεταναστεύσει στο Ντάλας σε μικρή ηλικία και εργάστηκε αρχικά στις επιδιορθώσεις υποδημάτων, ενώ έπειτα άνοιξε δικό του κατάστημα με καουμπόικες μπότες».

»Το 1990 ήρθαμε στην Ελλάδα, και έστησε το Shoe Land, ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα υποδημάτων στην Ελλάδα, το οποίο φέτος έκλεισε 25 χρόνια λειτουργίας και συνεχίζει δυναμικά. Μαζί με τους δύο μου αδελφούς, Κωνσταντίνο και Νίκο μεγαλώσαμε στον χώρο αυτό του παπουτσιού, οπότε και το Κyma κατά κάποιο τρόπο είναι ένα εγχείρημα ως προέκταση, του αντικειμένου με το οποίο είμαστε εξοικειωμένοι. Τέλη του 2013, λίγο η κρίση και λίγο οι καλές σχέσεις μας με την Αμερική αποτέλεσαν το κίνητρο για κάτι καινούργιο. Σχεδίασα την πρώτη συλλογή αρχές του 2014 και ο βιοτέχνης με τον οποίο συνεργαζόμαστε παρήγαγε και τα πρώτα δείγματα. Αποφασίσαμε λοιπόν να στοχεύσουμε κατευθείαν στο εξωτερικό και συμμετείχαμε σε εκθέσεις παπουτσιού στη Νέα Υόρκη όπου και είχαμε πολύ μεγάλη επιτυχία. Τα τελευταία δύο χρόνια συνεχίζουμε με εκθέσεις στις ΗΠΑ αλλά και στην Ευρώπη και έχουμε ξεκινήσει συνεργασία με το AP Showroom στην Ελλάδα, που έχει αναλάβει την εκπροσώπηση μας στην εγχώρια αγορά» εξηγεί ο Αλέξης. Η απόφαση αυτού και του αδερφού του να συνεχίσουν την οικογενειακή παράδοση και να διατηρήσουν την υψηλή τέχνη του χειροποίητου -φέρνοντάς την στο σήμερα-, είναι παραδειγματική.

«Γιατί επιλέξατε να σχεδιάσετε σε σύγχρονη εκδοχή το αρχαιότερο των υποδημάτων;» τον ρωτάω. Η οικογενειακή παράδοση σίγουρε έχει παίξει τον καθοριστικό ρόλο της. «Το ελληνικό τουριστικό σανδάλι, με ενθουσιάζει για την απλότητα αλλά και τη διαχρονικότητα του. Είναι ένα πολύ συγκεκριμένο προϊόν με ταυτότητα άκρως ελληνική. Η βασική ιδέα  ήταν η δημιουργία ενός αυστηρά ελληνικού brand, υψηλής ποιότητας , το οποίο θα στοχεύει στην παγκόσμια αγορά. Η φιλοσοφία των σαναδαλιών, Κyma, είναι να προσφέρουμε μια διαφορετική εκδοχή του κλασσικού ελληνικού τουριστικού σανδαλιού, με έμφαση στην εξαιρετική ποιότητα υλικών και δερμάτων καθώς και στην αρτιότητα της χειροποίητης κατασκευής τους. Έμπνευση μας θα είναι πάντοτε τα ελληνικά νησιά και η αισθητική μας μινιμαλιστικών τάσεων. Το μπλε στην σόλα δεν θα λείψει ποτέ».

Ποιος είναι ο συμβολισμός της μπλε σόλας;

«Το μπλε είναι το χαρακτηριστικό χρώμα της χώρας μας και η μπλε σόλα συμβολίζει την θάλασσα. Τα ελληνικά νησιά είναι αυτά που δίνουν την έμπνευση για το Kyma. Κάθε σχέδιο παίρνει και το όνομα ενός νησιού, του οποίου οι ιδιαιτερότητες, τα χαρακτηριστικά του, τα χρώματα του, η αύρα του, τα στοιχεία για τα οποία φημίζεται, είναι αυτά που δίνουν την έμπνευση για τον σχεδιασμό του. Όπως κάθε νησί είναι ξεχωριστό και ιδιαίτερο έτσι και κάθε σανδάλι έχει την δική του ταυτότητα. Αυτό όμως που ενώνει τα ελληνικά νησιά είναι η θάλασσα και στα σανδάλια Κyma η θάλασσα συμβολίζεται με την χαρακτηριστική μπλε σόλα».

-Πόσο εύκολο είναι να παράγεται στη Ελλάδα του 2016; Από που προμηθεύεστε τα δέρματα;

«Η έδρα μας είναι στην Πάτρα και έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία με μια βιοτεχνία στην Αθήνα. Δεν έχουμε συναντήσει ιδιαίτερες δυσκολίες, αν εξαιρέσει κανείς τα προβλήματα της χώρας στον τομέα των εισαγωγών και των εξαγωγών που δημιουργήθηκαν με τα γεγονότα του περασμένου καλοκαιριού. Το μεγαλύτερο ποσοστό δερμάτων που χρησιμοποιούμε είναι Ιταλικά λόγω της εξαιρετικής τους ποιότητας, βέβαια υπάρχουν και αρκετά ελληνικά ισάξια που χρησιμοποιούμε για τις συλλογές μας, αλλά δυστυχώς δεν είναι υπάρχει η ποικιλία που υπήρχε στο παρελθόν».

womantoc.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ